Úloha 2.
Na obrázku sú dva programy. Zistite, ako tieto dva programy spolu súvisia, v akých režimoch museli byť nahrávané, aby fungovali správne. Pri riešení vám môže pomôcť nasledujúci graf.
- Analýza programu RCX1
- Po spustení programu, kocka čaká na stlačenie dotykového senzora, a potom pošle správu s náhodným číslom od 0 po 8.
- Rozdiel medzi týmto a už dávno známym programom je len v ikone začiatku a konca programu. Musí byť vytvorené spojenie klient-server, aby takto napísaný program mohol byť použitý.
-
Analýza programu RCX2
- Podľa použitých ikon je vidieť, že ide o meranie hodnôt. Preto režim, v ktorom vytvárame tento program je INVESTIGATOR.
- Program začína vynulovaním schránky správ. Je to z dôvodu, aby v novom meraní nebola zachytená hodnota z predchádzajúceho merania.
- Hodnoty, ktoré meráme sú hodnoty doručených správ. Pri meraní sú zachytávané do červenej množiny, ktorá je prednastavenou množinou. Preto nemusí byť implicitne definovaná.
- Ďalšou prednastavenou hodnotou je frekvencia merania (ako často sa má hodnota odmerať). Prednastavená hodnota je jedna sekunda.
- Meranie sa opakuje, kým nebude nameraných 50 hodnôt. Tie sú reprezentované bodkami na grafe.
- Program RCX1 je nahrávaný do kocky na vzdialenom počítači z úrovne INVENTOR. Ak by sme ho nahrávali z úrovne INVESTIGATOR, nemuseli by sme používať ikony začiatku a konca komunikácie cez internet.
- Program RCX2 je nahrávaný do kocky na vzdialenom počítači z úrovne INVESTIGATOR. Ak by sme ho nahrávali z úrovne INVENTOR, tak by program nebežal správne. Nedokázali by sme ho nahrať do kocky. Ani pripojenej na server a ani na lokálnom počítači.
- Problém pri realizácii tohto programu je ten, že musíte požiadať niekoho, aby vám pri jeho realizácii pomohol. Po stiahnutí prvého programu do 1.kocky na vzdialenom počítači, musí byť kocka vymenená za druhú, kde je stiahnutý druhý program. Potom je program na 2.RCX kocke spustený. Prvú kocku musí obsluhovať nejaký človek. Niekoľkokrát počas behu programu druhej kocky sú jej od prvej kocky doručené správy.
- Po skončení merania je experiment vyhodnotený na lokálnom počítači, ktorého výsledkom je graf. Graf zachytáva hodnoty, ktoré boli náhodne vygenerované a poslané. Množstvo výkyvov v grafe závisí od počtu doručení správ počas 50 sekúnd.
|